DPF

Filtr cząstek stałych znany pod skrótem DPF to element układu wydechowego, który ma za zadanie pochłaniać sadzę powstałą podczas spalania oleju napędowego. Ze względu na zaostrzające się z roku na rok wymogi dotyczące czystości spalin DPF jest obecnie nieodzownym elementem każdego silnika typu diesel. DPF niezaprzeczalnie pomaga zmniejszyć emisję zanieczyszczeń emitowanych przez silniki zasilane olejem napędowym jednak jak pokazują statystyki jest to jeden z najbardziej awaryjnych elementów nowych pojazdów. Jaka rada?

Regeneracja filtra DPF

Regeneracja DPF sprowadza się do chemicznego rozpuszczenia zanieczyszczeń i dokładnego wypłukania rdzenia filtra, a następnie ponownym jego montażu w pojeździe. Do regeneracji używamy technologii TUNAP. Funkcja DPF zostaje całkowicie zachowana, jest to metoda alternatywna w stosunku do mechanicznego usunięcia DPF (tzw wycięcia DPF). Regeneracja DPF jest możliwa jeśli rdzeń filtra nie uległ stopieniu, a sam zabieg regeneracji trzeba okresowo powtarzać w zależności od warunków użytkowania samochodu.

Usunięcie mechaniczne DPF

Poprzez całkowite usunięcie filtra DPF z układu wydechowego eliminujemy problem okresowej regeneracji. Po usunięciu DPF modyfikujemy program sterownika silnika tak by zachować w miarę możliwości czystość spalin - zależy to od stanu silnika, jego oprzyrządowania i właściwości konkretnej jednostki.
W niektórych przypadkach gdy modyfikacja oprogramowania jest niewystarczająca do zachowania prawidłowej pracy silnika stosujemy także emulator DPF, który symuluje działanie wyciętego filtra dostarczając niezbędne dane do silnika.

Sprawdź cennik i promocje na regenerację/usunięcie DPF